Announcement

Collapse
No announcement yet.

Økern´s "Lyd" tralle

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

du veit magnus at vag er the shiit! selvom corradoen har litt mer særpreg i seg enn golf da:P hehe

Comment

Støtter det du sier 110% jeg Lars
      VW Corrado - Prosjekt bil
      Mitsubushi Lancer - Bruksbil
      It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
      I´m BANKRUPT - A G60 owner

Comment

Er ute etter ny cd spiller og mer bass i bilen. Elementet, som koster litt over tusen lappen, spiller utrolig bra kontra pris. Men. Vil liksom ha litt mer ! (Er vant med dobble 15" CW inne på rommet sååh)

Har kommet opp med 3 løsninger:

1: kjøpe RF Power element (10")
        2. Dobble 10" (Har ingen aning på type elementer her)
        3. Singel 12" (Kicker/RF)

Hva tror dere hadde vært best av disse 3 ?

Ser du er hekta på RF,så hvorfor ikke kjøpe en 15" HX2? Koster 3000 bare. Har selv hørt de i en golf 2 på en dynabel 7501,å det var vanskeli å svelge drammen inni der :P

Comment

NJaa. 15" er jo sykt stort, krever plass og mye effekt + en strømsterk forsterker, så alt i alt blir det nok fort dyrt for min del !
          Man finner sikkert noe billig brukt da men.
          Syns 15" blir litt overkill til og ha i en liten bil. Regner med og kjøpe dobble 12" fra RF. Titta mye på denne kassa.

Men. Ting kan forrandre seg før jeg får mulighet til og kjøpe dette ! Har endel ting som jeg må prioritere før stereo om dagen

Comment

Bare lurte litt her.
            Senere, så skal jeg ha nye 4" i org. feste i dash. Jeg tenkte da og ha RF Punch der også, for og få en ren stil med RF elementer i bilen.
            Men.. Så tenkte jeg. Det er jo kanskje greit at disse kanskje spiller litt renere og penere, ettersom det kun blir mellomtone og diskant frekvenser kjørt på disse.
            .. Er infinity mulig en bra høyaler da ? Eller kommer jeg til og høre Hertz, Focal, Hertz, Focal ?? :P

Titta litt på Infinity Reference. Kappa blir for dyrt tror jeg.

Forslag ?
            Last edited by Oekern; 02-09-2008, 16:23.

Comment

Angående subspørsmålet ditt.
              Jeg har to 10" dynaBel DY9410 med en BF4501 forsterker, og det spiller som bare det Bilen min er ikke stor heller, Saab 900i og det gir veldig bra lyd. Gode elementer er det også! Spiller bra dypt og følger med hele veien.

Har ingen erfaring med RF sine elementer, vet kun at Hertz sine 4" DCX100 spiller veldig bra til prisen
              VW Touran 2006 1,9TDI HL <-- Fremtidig bygg : )

Comment

De var veldig billige ja ! Kanskje de er noe og vurdere.
                Noen som vet hvem som har best 4" av Infinity og Hertz ?

To 10" ja Hvor stor kasse bruker du ? Er den porta ?

Comment

Den er lukket, og volumet husker jeg ikke helt sikkert, har ingen konkrete mål skrevet ned heller men jeg mener det skal være et sted mellom 65 og 70 liter, uten elementer. Kassa er stivet av på midten men ikke delt av (et stort rom). Elementene er ikke koblet sammen, men koblet hver for seg inn i forsterkeren.
                  VW Touran 2006 1,9TDI HL <-- Fremtidig bygg : )

Comment

Originally posted by Oekern View Post
                    Bare lurte litt her.
                    Senere, så skal jeg ha nye 4" i org. feste i dash. Jeg tenkte da og ha RF Punch der også, for og få en ren stil med RF elementer i bilen.
                    Men.. Så tenkte jeg. Det er jo kanskje greit at disse kanskje spiller litt renere og penere, ettersom det kun blir mellomtone og diskant frekvenser kjørt på disse.
                    .. Er infinity mulig en bra høyaler da ? Eller kommer jeg til og høre Hertz, Focal, Hertz, Focal ?? :P

Titta litt på Infinity Reference. Kappa blir for dyrt tror jeg.

Forslag ?
                    Jeg har endel godt å si om focal, men det er ikke alle som liker de.. Har ikke hørt så mye av infinity for bil men har gode opplevelser med hifi høyttalere fra infinity.
                    Du burde ta deg en tur å høre litt kanskje, du kunne gjerne ha hørt på focal i bilen min men det er ikke så mye å skryte av da de kun drives av spilleren ennå og jeg ikke har fått dempet ferdig dørene.
                    Ikke vet jeg hvordan 4" koaksen til focal spiller kontra 5.25" kompsettet jeg har. Er det access du har i tankene?

A

Comment

De 4" jeg skal ha kommer til og bli drevet av cd spilleren.
                      Vel. Hitill så har jeg bare vurdert Infinity Reference og RF punch..

Men det var et godt tips, og dra og høre på noe !
                      Får tenke litt og vurdere litt med tia

Comment

Da er undergangen kommet. Vurderer da og selge drømme bilen som jeg har viet nesten hele livet mitt til...
                        Selges da jeg trenger en mer driftsikker bil og en bil som er billigere i bruk...
                        Den vurderes til salgs I TVANG. Hadde jeg ikke vært student med lite penger ville jeg aldri i verden solgt den. Situasjonen har utviklet seg så drastisk at jeg er nødt til og vurdere og slege den da livssituasjonen min er blitt en helt annen - mot det dårligere..... Bud mottas om noen er int.

Comment

Leit å høre =(
                          Corrado som er sååå vakker bil !
                          Lykke til med salget/ny kjøpet, å håper ny eier tar vare på den like godt som deg.
                          (corrado fortjener det)
                          Mvh Even S. Jensen
                          Tlf 41091189
                          Digital Designs, nothing is even close!

Comment

Som sakt. Jeg bare vurderer det !
                            Såklart vil jeg ta vare på den, men det går en grense når man er student hva en har råd til. Og nå har jeg tøyd grensa til det maksimale føler jeg.. Jeg får se hvor lenge den holder etter bytte av toppakning. Men fryker vel det værste i grund.

Comment

Dette er en tekst jeg har klippet ut fra CCN sitt forum. Av den grund er det ikke sikkert alt gir mening

Så da er situasjonen slik: Bilen vil bli satt bort i vinter og skilter blir levert inn. Skal spare meg opp penger i løpet av vinter, vår og sommer. Når jeg har nok penger så får jeg se om det blir ny motor eller en omfattende overhaling.
                              Så da får jeg kjøpe meg en bil som starter og går vær dag uansett i mens.. Får gjøre det når jeg får lønning fra sommerjobben jeg hadde i år..

Så da blir det mye dødt fra min side en stund.. Men for all del. Jeg håper på og væra med på det som skjer i klubben fremover !
                              Last edited by Oekern; 08-11-2008, 18:46.

Comment

hmm.. Var ute og hørte litt på anlegget nå. For og høre på hvordan anlegget låt igjen..

Gikk veldig greit i en ca 15 minutters tid. så skrudde spillern seg av og på og like fort av igjen. når den så var på vei på igjen skrudde jeg ned volumet og den holdt seg på.. lot den spille på litt lavere volum ca en sang. Så skrudde jeg opp igjen og ved volum 17 skrudde den seg tvert av. Oppstart på ny.. Hva kan væra problemet ? Ikke det at jeg gidder og styre med det nå, m.t.p tilstand på bil. Men greit og ha det i hodet..

Comment

Working...
                                X